Stichting Anders Leren | Stichting Anders Leren doneert spullen aan Internaat Zout der Aarde en bijbehorende basisschool Richel Jozef
16286

Stichting Anders Leren uit Nederland heeft tijdens een werkbezoek aan Suriname in januari 2022 aan internaat “Zout der Aarde” en bijbehorende basisschool “Richel Jozef”  de volgende spullen gedoneerd:

• 300 stuks wit en 300 stuks gekleurd bordkrijt
  • 3 dozijn pennen en potloden
  • 5 tubes Lijm
  • 30 etuis met kleurpotloden, gum en puntenslijper
  • 12 kinderscharen
  • 30 gewone en 30 tekenschriften
  • Diverse schoonmaakmiddelen
  • 5 TLbuizen met starters
  • 48 shutters voor de ramen met 3 shutterbomen
  • 20 kussens, slopen en hoeslakens
  • 5 pedaalemmers voor de lokalen
  • 20 gordijnen voor de lokalen en 10 voor de slaapzalen met roedes etc

Omdat de situatie als schrijnend beoordeeld is, zowel op het internaat als op de school, hebben wij besloten om terug in Nederland de materiële hulp toch nog voort te zetten.

Dit gaat met de hulp van een vrijwilliger die bij de bouwmarkt werkt.

Verder gaat een bevriende relatie  de vijf toiletpotten en douchekranen gratis vervangen.

Op de lijst van benodigdheden staat nog schoolmeubilair en het opknappen van de slaapzalen en klaslokalen.

Het internaat biedt onderdak aan kinderen van 6 t/m 16 jaar met verschillende achtergronden.

Er is een jongens- en een meisjesinternaat.

Op de basisschool zitten ook kinderen van buiten het internaat en bezoeken kinderen van het internaat scholen voor voortgezet onderwijs buiten het internaat.

Naast de materiële behoeften, hebben  de schoolleider en de eigenaar van het internaat aangegeven behoefte te hebben aan onderwijskundige, didactische en pedagogische hulp, vanwege de probleemachtergronden van de leerlingen.

Inmiddels is “Stichting Rumas”  met een cursus Basic Life Skills aan de kinderen begonnen.

Stichting Anders Leren overweegt om zowel internaat als school in de toekomst te helpen op pedagogisch en didactisch gebied.

De bedden zien er fijn uit, niet meer slapen op de kale matrassen.
De gordijnen en de prullenbak maken de klas gezelliger.
De shutters worden geplaatst.
Ze zijn blij met het krijt, schriften, pennen, potloden etc
Zij bedanken SAL voor de gedoneerde spullen.
Hartelijk Bedankt, vergeet ons niet.
Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.