Stichting Anders Leren | Organisatie

Over ons

De stichting streeft na moeilijk lerende kinderen aangepaste leermethodes en leefomgeving aan te bieden zodat ze zich beter ontwikkelen.
  • In 2013 hebben Gerard Briggeman en Thea van der Meer als vrijwilligers van RHIZA Suriname een pilot uitgevoerd in Commewijne in Suriname. Zij hebben 50 moeilijk/anders lerende kinderen getest, waarvan er 15 geplaatst werden in een speciale klas in een bestaande school.
  • In 2014 hebben zij samen met Jan Vermeulen en Barbara Zijlstra onze Stichting opgericht om met behulp van UTSN een vervolg hierop te realiseren.
  • Van 2014 t/m 2018 zijn wij naar Suriname gegaan om samen met RHIZA Suriname meerdere vervolgtrajecten uit te voeren van  o.a. het onderrichten van leerkrachten op het gebied van moeilijk/anders lerende kinderen en het begeleiden van de leerkrachten van de RHIZA klas, het testen van kinderen. Het begeleiden van het inrichten van de SO klaslokalen in de nieuwe “Mon Tresor” school, het bouwen met behulp van ASML van 2 praktijkklassen en het volledig inrichten hiervan, het schoolterrein verhard, tuinbakken aangelegd en een schaduwdak aan de schuurcontainer gebouwd.
  • In 2019 zijn we gestart met een vervolgtraject van 3 jaar met UTSN om het onderwijs aan de basisklassen te verbeteren en het praktijkonderwijs te ontwikkelen en daarop aan te sluiten. Dit project is in december 2021 beëindigd met het behalen van de VSO status.
  • In 2021 zijn we gestart met de samenwerking met internaat “Zout der Aarde”en de bijbehorende basisschool “Jozef Richel” Het doel van dit project is; de leefomstandigheden op het internaat op orde brengen. De leerkrachten ondersteunen in het omgaan met kinderen met leer- en gedragsproblemen d.m.v. trainingen en het adviseren en helpen organiseren van meer aandacht, toezicht en structuur voor de kinderen op het internaat.

Maak kennis met ons team

Maak kennis met onze bestuurders en vrijwilligers. U kunt gerust contact opnemen met één van ons.
Gerard Briggeman

Orthopedagoog / GZpsycholoog

Gerard Briggeman
Thea van der Meer

Gepensioneerd HR Adviseur

Thea van der Meer
Penningmeester
Rudi Neslo

Drs. Onderwijssociologie en Onderwijsbeleid /Master Special Educational Needs

Rudy Neslo
Profielfoto

Helpt bij het onderhouden van de website

Jelle
Webdeveloper
Novium rechtsbijstand

Novium Rechtsbijstand Rotterdam

Novium Rechtsbijstand
Juridisch adviseur
q

STEUN ONS NU

Elke bijdrage van u is van harte welkom op rekening nummer NL57INGB0006588301 t.n.v. Stichting Anders Leren.

Fotoalbums

Bekijk onze fotoalbums