Stichting Anders Leren | Nieuwsbrief maart 2023

Nieuwsbrief maart 2023

Realisatie onderdeel Ideaalplan

Na veel overleg met het bestuur van internaat ’t Zout der Aarde en de schoolleiding van de bij het internaat behorende Richel Jozef basisschool, is er een Ideaal plan ontstaan voor de komende vijf jaar waarin de wensen van internaat/school kenbaar zijn gemaakt. SAL besloot om deze wensen stuk voor stuk aan te pakken.

Een van de wensen was het zenden van sportspullen, zodat de kinderen deel konden nemen aan sportactiviteiten, omdat er op het internaat alleen een voetbal aanwezig was.

Rudy Neslo ging met deze hulpvraag aan de slag en een sportspulleninstantie uit Rotterdam doneerde een gigantische hoeveelheid sportspullen:

• Diverse ballen voor alle sporten(36 stuks)
  • Hockeysticks
  • Badmintonsets
  • Pilons
  • Hesjes
  • Slagbal- en baseballset
  • Wave boarden
  • Volleybalset
  • Sporttenues voor 25 kinderen (splinternieuw)

Een andere wens van het internaat/de school was, het opzetten van een bibliotheek, zodat de kinderen gestimuleerd kunnen worden om te lezen, onder, maar ook buiten schooltijd.

Rudy Neslo ging ook hiermee aan de slag en via allerlei donatiebronnen(vrienden, familie, Stichting KOOK, Marlene, bibliotheken etc.) werden er boeken verzameld en kon aan de opzet van een bibliotheek worden gewerkt. Iwan Matadin maakte een mooi boekenrek (en er zullen er meer volgen, want er zijn nog veel boeken onderweg) en onder auspiciën van Marlene Scholsberg werden de boeken uitgestald. Marlene zorgt er voor dat de boeken niet alleen zijn uitgestald, maar functioneel worden ingezet: voorlezen, boekbespreking, drama, liedjes etc.

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.